Motor for sentralstøvsugere med 3-stegs turbin med konsentrert utblåsning 14,5cm

Motor for sentrastøvsugere.
3 stegs Ametec med konsentrert utblåsning.
Diameter på viftehus / turbin: 145 mm

Tomt på lager

Produktspesifikasjon:

Produktbeskrivelse

Motor for sentrastøvsugere.
3 stegs Ametec med konsentrert utblåsning.
Diameter på viftehus / turbin: 145 mm
Høyde fra bunn viftehus til “feste-ører”: 75 mm
Total høyde på motor: 20,3cm
Passer til Canavac / Junic mod. 127, Nor-sug m.fl.
Passer også til flere Cyclo Vac modeller

Produktinformasjon

Passer til

, , , , , ,

Diameter viftehus

Total høyde

Omtaler

Det er ingen omtaler ennå.

Bli den første til å omtale “Motor for sentralstøvsugere med 3-stegs turbin med konsentrert utblåsning 14,5cm”

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.

Spørsmål og svar fra kunder

    Hei. Er dette rette motor til Cana-vac modell 127 lux, serienr. 9702127109?
  1. 0 votes
    Q Hei. Er dette rette motor til Cana-vac modell 127 lux, serienr. 9702127109? answer now
    Asked by Lenard Nilsen on 9. oktober 2023 21:37
    Answered by the admin

    Hei!

    Ja, dette er riktig motor for Canavac 127. 

    Med vennlig hilsen
    Sentralstøvsugerbutikken
    Børge Dahlstrøm

  2. Hei! Passer denne 10303 på en Beam2100EA? Sikring går etter 7-8 sekunder og børstene ser hele ut. Trekker 5,5A fra en 10A sikring
  3. 0 votes
    Q Hei! Passer denne 10303 på en Beam2100EA? Sikring går etter 7-8 sekunder og børstene ser hele ut....... Read more answer now
    Asked by Øyvind on 3. september 2023 21:51
    Answered by the admin

    Hei!

    Ja, denne motoren har vi solgt til mange kunder som har Beam 2100EA, så den skal passe helt fint!

    Dette er en original Ametek motor, så med en ny motor kan du få glede av sentralstøvsugeren din i mange år.

    Med vennlig hilsen
    Sentralstøvsugerbutikken
    Børge Dahlstrøm

  4. Hei! Jeg har nå mottatt ny motor og montert den. Passet helt ok og jeg har nå "ny sentralstøvsuger ! :). Jeg har sett nærmere på den gamle motoren og ser at det er et lager som har kollapset, elles ingen skader. Har dere slike lager som jeg kan få kjøpt? Mvh ivan
  5. 0 votes
    Q Hei! Jeg har nå mottatt ny motor og montert den. Passet helt ok og jeg har nå "ny sentralstøvsuge...... Read more answer now
    Asked by Ivan Sjåstad on 15. mars 2023 21:19
    Answered by the admin

    Hei og takk for tilbakemeldingen!

    Godt å høre at alt passet, og at den nye motoren fungerer som den skal!

    Vi har dessverre ikke løse lager til den gamle havarerte motoren din. Vi har snakket med flere kunder som har skaffet dette via ebay etc. Noen har fått dette til å fungere, men ofte kun for en veldig kort tid. Årsaken til det kan være at det er flere feil og også annen slitasje på motoren.

    Som nevnt er det mulig å få tak i slike lager på nett om du ønsker å gjøre et forsøk.

    Lykke til!

    Med vennlig hilsen
    Sentralstøvsugerbutikken
    Børge Dahlstrøm 

  6. Passer denne motor til min CycloVac GX 711. 655 airwatts.
  7. 0 votes
    Q Passer denne motor til min CycloVac GX 711. 655 airwatts. answer now
    Asked by Helge Borren on 13. mars 2023 16:08
    Answered by the admin

    Hei!

    Ja, du kan bruke denne motoren på Cyclovac 711 modellene. (GX711, HX711, DL711)

    Lurt om du skriver at det er til Cyclovac 711 i notatfeltet i ordren. Da sender vi med et forlengelsesrør på utblåsningen slik at det er enkelt å bytte motoren.

    Originalmotoren til Cyclovac 711 finner du her: Motor for Cyclovac 711

    Men, som nevnt går det fint å bytte til Ametek motor som er en robust og godt alternativ.

    Med vennlig hilsen
    Sentralstøvsugerbutikken
    Børge Dahlstrøm

     

  8. Har en canavac , Type 127. Serienr:9603127257. Det kommer rare lyder fra motor og det lukter bret, brent motor så skifte er på sin plass. Enheten har gåt og funket i over 20 år. Den har en stålbelder for oppsamling, ikke pose. Vil denne motoren passe ?
  9. 0 votes
    Q Har en canavac , Type 127. Serienr:9603127257. Det kommer rare lyder fra motor og det lukter bret...... Read more answer now
    Asked by Ivan Sjåstad on 8. mars 2023 11:12
    Answered by the admin

    Hei!

    Ja, denne motoren skal passe til Canavac / Junic 127. Canavac brukte Ametek motorer i disse modellene.

    De originale Ametek motorene er svært solide, så med en ny motor kan du få mange flere års levetid på sentralstøvsugeren din.

    Med vennlig hilsen
    Sentralstøvsugerbutikken
    Børge Dahlstrøm

    A Takk for kjapt og godt svar. Jeg bestilte motor i går og den ble sendt prompte og er lovet levert i dag !! Fantastisk service , tusen takk !! Mvh Ivan Sjåstad
    Answered by the admin

    Så hyggelig å høre!

    Takk i like måte!

    Børge!

  10. Hei Har en cyclo vac E103. Har hatt problemer med den en stund. Vil til tider ikke virke og krever et dunk for å komme skikkelig igang. Da jeg skulle støvsuge idag ville den ikke i det hele tatt. Tok av topplokket og så at overdelen der hvor motoren er var full av støv. Er dette normalt? Da jeg forsøkte å sette i kontakten igjen var det blinking fra motoren/strøm (eksplosjon) og tydelig noe som ikke stemte. Kan det være at selve motoren er røket og en utskifting av denne som skal til? Eller er det andre ting som kan hjelpe, feks blåse motoren ren.
  11. 0 votes
    Q Hei Har en cyclo vac E103. Har hatt problemer med den en stund. Vil til tider ikke virke og kreve...... Read more answer now
    Asked by Alfred Kverneland on 10. februar 2023 18:49
    Answered by the admin

    Hei!

    Din Cyclo Vac E103 er nok mer enn 20 år gammel, så det er mulig at kullbørstene på motoren er nedslitt. Støvet du ser oppi motoren kan være kullstøv fra børstene på motoren. Dette kullstøvet leder strøm, så det er uansett lurt å rengjøre godt oppi motorrommet.

    Det andre problemet du nevner med at motoren trenger et dunk for å komme igang kan også skyldes styrestrømskortet (kretskortet). Dersom releet på kortet ikke kobler inn, kan det av og til hjelpe med et dunk. Dersom kortet er i orden, høres normalt et klikk fra releet når det kobler inn.

    Men, ut fra beskrivelsen din høres det uansett ut som om du har et problem med motoren din. Det er mulig at det er nok å bytte kullbørstene på motoren, men bytter du hele motoren får du mange nye driftsår på sentralstøvsugeren din dersom kretskortet er intakt. 

    Ring oss gjerne om du ønsker litt råd og veiledning i forbindelse med dette. Telefon: 48185530.

    Med vennlig hilsen
    Sentralstøvsugerbutikken
    Børge Dahlstrøm

  12. Hei har en gammel junic sentralstøvsuger den vil ikke stoppe så e må ta ut støpsle og vet var som er feil ?
  13. 0 votes
    Q Hei har en gammel junic sentralstøvsuger den vil ikke stoppe så e må ta ut støpsle og vet var som...... Read more answer now
    Asked by Mikal costa on 1. september 2020 19:31
    Answered by the admin

    Hei!

    Ja, da er sentralstøvsugeren din vel ivrig. :) Problemet kan være at releet i styrestrømskortet kan ha hengt seg opp. 

    Du kan prøve å gi beholderen et dunk på siden der hvor tilkoblingen til styrestrømmen er. Evt. ta ut stikkontakten og åpne lokket på toppen av sentralstøvsugeren. Da vil du se kretskortet som har en firkantet "klump" hvor releet sitter. Prøv å dunke litt på dette releet, så kan det være at det løsner.

    Alternativet er å bytte kretskortet på maskinen din. Du kan finne deler og tilbehør ved å trykke her. 

    Lykke til.

    Med vennlig hilsen
    Sentralstøvsugerbutikken
    Børge Dahlstrøm

  14. Hvor mange Watt er denne motor?
  15. 0 votes
    Q Hvor mange Watt er denne motor? answer now
    Asked by o-pskjer on 5. november 2018 16:46
    Answered by the admin

    Hei!

    Det oppgis mye varierende data på støvsugermotorer. Ulike målemetoder for effekt, strømforbruk, belastning og startbelastning gjør at det også oppgis mye ulike data.

    Tradisjonelt har vi kalt dette for en 1800Watts motor. Oppgitt effekt på databladet er maks watt på 1727W. 

    Nominell effekt oppgis til 1500W på denne motoren.

    Du finner mer informasjon på motorens datablad: http://catalog.ametekdfs.com/pdf/11712300.pdf

    Motoren vi leverer er en original Ametek Lamb

    Håper at dette er til hjelp.

    Med vennlig hilsen
    Sentralstøvsugerbutikken
    Børge Dahlstrøm